piątek, 6 lutego 2015

Mała rada i przestroga - ZAKUPY INTERNETOWE.

Witam,
niedawno kupiłem telefon na portalu olx.pl. Zapłaciłem nie mało kasy bo 800 zł, zrobiłem przelew, wszystko pięknie ładnie, natomiast przesyłka nigdy do mnie nie dotarła. Okazało się, że ktoś usunął maila, usunął konto na olx, podał wszystkie dane nie prawdziwe. Jedyne dane jakie były prawdziwe to numer konta na które przelałem pieniądze. Zgłosiłem to na policje, mam nadzieje że znajdą złodzieja i zostanie odpowiednio ukarany (choć wiadomo procedury policji są tak długie, że zanim się to stanie minie dłuuugi czas), ale nie liczę na to że odzyskam pieniądze.. Myślę że jest to nierealne.
Zawsze myślałem, że jeśli wysyłam przelew i podaje tam dane które ktoś mi podał, to MUSZĄ być prawdziwe - bo inaczej przelew nie zostanie zrealizowany czy coś w tym stylu. Niestety, tak nie jest. Wystarczy, że numer konta jest prawdziwy, a reszta czyli imię nazwisko, kod pocztowy, numer domu, ulica - wszystko może być nieprawdziwe.
Od teraz nigdy nie kupię nic przez internet w taki sposób jak tym razem, czyli przez ''dogadanie'' się z drugą osobą.
Jest kilka opcji, jedna to taka, by osoba sprzedająca wystawiła przedmiot na allegro i kupujący poprzez przycisk kup teraz kupiła go - wtedy mamy większą pewność że nas nikt nie oszuka ponieważ konta na allegro zakładane są na prawdziwe dane i są w jakiś tam niewielkie pewnie sposób weryfikowane. Dodatkowo widzimy na allegro oceny sprzedającego i komentarze ludzi którzy od niego kupowali. Paczki na allegro.pl są również ubezpieczone do 10tys, więc jeśli ktoś przez allegro nie wysłał by Wam paczki, allegro powinno zwrócić koszty do 10 tys. (jak z tym dokładnie jest, ciężko powiedzieć - bo wiadomo jak to z naszymi polskimi przepisami itd.)

Druga opcja to kupno poprzez przesyłkę pobraniową - płacimy dopiero przy odbiorze paczki. Ja z tej przesyłki nigdy nie korzystałem, ale z tego co policjant mi powiedział to: Jeśli odbierzemy tą paczkę, podpiszemy i zapłacimy pieniądze listonoszowi czy kurierowi i okaże się, że w paczce jest ''ziemniak'' zamiast kupionej rzeczy, od razu powinniśmy pojechać na policje. Policjant wypisuje nam karteczkę i jeśli było to przez pocztę, idziemy na pocztę z tą karteczką, poczta blokuje tą kasę i od razu odzyskujemy nasze pieniądze. Przy przesyłce pobraniowej można też przed podpisaniem i wręczeniem kurierowi pieniędzy zobaczyć, czy w paczce jest wszystko co kupowaliśmy. Jeśli nie, to po prostu nie dajemy żadnej kasy i tyle..

Mam nadzieje że przydadzą się komuś z Was te informacje..

PAMIĘTAJCIE!! Dogadanie się z kimś na jakiejś stronce na gadu gadu, facebooku, mailu czy coś w tym stylu, nie daje Wam żadnej gwarancji, że ta osoba jest prawdziwa. Ja się na tym złapałem i mam nadzieję że Wy tego nie zrobicie.

Pozdrawiam ;)!
Miłego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz